Det är skillnad på folk och folk

Idag är det fredag. Efter en väldigt lång (ja, lika lång som vanligt) jobbvecka är det äntligen ledigt imorgon. Mötte upp kompis direkt efter jobbet, hon gjorde lite ärenden, jag hoppade in i duschen. Sen kom hon över och åt middag, drack te, åt muffins och allmänt kraschande i soffan. jag kraschade i fåtöljen. Snackade skit i ett par timmar. Total nedvarvning efter jobbveckan. Så himla skönt. 
Tycker jag i alla fall, det finns ju folk som vavar ner efter jobbveckan genom att varva upp. Sån är definitivt inte jag. 
 
Så vad har hänt sen sist? Tja, sen en vecka tillbaka har USA en ny president. Det får väl anses vara en rätt stor grej, om än lite avlägsen kanske.
På en liten lägre nivå, jag har haft lite psykbryt på jobbet och en grupp människor har hamnat på min svarta lista. Kollega frågade "har du en svart lista?". Jag svarade "ja, sen i torsdags". (Det finns liksom gränser, även om inte allt är personligt.)
 
Jag har också lyckats pallra mig iväg och träna. En gång. Vilket inte är jättemånga gånger, men 100% bättre än ingen gång. Träna är ju kul. Träna är bra. Man måste bara ta sig till den punkten att man inser det dårå... Två gånger i veckan ska väl gå att få till, hoppas jag. Till att börja med. 

Skriv något!

Kommentera inlägget här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0