Hål i vägg och hål i öra

Jag har ett hål i väggen i köket. Jo, jag visste om att det skulle dyka upp någon gång efter den 13:e. Men nu hann jag inte riktigt med. Man ska göra någon typ av åtgärd i ett ventilationsschakt i huset, och för det måste man tydligen göra ett hål i väggen i alla lägenheter. Ett hål som sedan ska sättas igen. Bra så långt. Nu har jag ett hål. För att kunna göra hålet fick de ta ner ett köksskåp. För att göra det fick de tömma det köksskåpet (det var det jag inte hann med). Så nu är hela mitt köksborde fyllt av muggar. Det finns ingen prognos för när det förväntas vara klart. 
I samband med det här så lyckadesman mecka till låset på min dörr. När jag kom hem från jobbet kom jag typ inte in genom dörren för det gick inte att vrida om nyckel. Gick så långt att jag ringde jouren, men fick upp dörren under tiden jag pratade med dem. Men shit pommes vad den kärvar. Vet inte om man råkat hälla lite betong även i nyckelhålet (tre hål nu!), men det tog flera minuter att få upp det. Jag har hittills inte haft minsta problem med låset tidigare, så det var ju ett mycket märkligt sammanträffande att problemet uppstod samma dag som man gått in med huvudnyckeln och gjort ett hål. För det funkade imorse alldeles utmärkt. Ska ringa hyresvärden ASAP imorgon. Dvs kl 07:00. 
 
Men jag har ju hål i öronen också. Fyra, närmare bestämt. Nr... tre i ordningen, är just nu inte min vän. Krånglar som satan. Det brukar göra det ibland (oklart vad det är med just det hålet), men nu tror jag vi slagit något slags rekord för kinkighet med det här hålet. Det liksom vätskar sig. Och då blir det först lite tort och sen lite sårigt. Mycket obra. Och jag har testat typ allt. Jag har inga oäkta smycken. Jag satte i en tunn ring. Den har nu plockats ut. Jag tvättar rent, jag har testat med idominsalva, helosan och aloe vera. Inget verkar funka. Fortsättning följer. 
 
Igår fyllde jag år. Grattis till mig.
Saknar dock ett grattis från en person.

Skriv något!

Kommentera inlägget här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0