Opålitliga dagar

Idag var ett sällsynt dåligt torsdagsexemplar. För det första har jag för tillfället väldigt svårt att komma ur sängen, av någon anledning verkar det vara enklare när det är mörkt på morgonen.
För det andra blåste det halv orkan när jag skulle gå till jobbet, jag fick anstränga mig för att ta mig framåt och jag tackade uppfinnaren av hårsnoddar.
För det tredje blev inte jobbdagen riktigt som jag tänkt mig. Den var väl inte direkt dålig, men lite annorlunda. Jag ska få en rumskompis vilket är helt okej, men det kräver lite ommöblering i rummet. Och lite städning. Ska försöka passa på att kasta lite saker som jag inte tittat på de senaste tre åren. Dessutom var jag back-up till ledig kollega, och det är alltid lite av ett stresspåslag. Speciellt när arbetsuppgiften innebär hanteringen av fax. Jag avskyr att faxa. Bara rakt av. Och jag avskyr det ännu mer när faxen krånglar. Speciellt sättet den krånglar på. Hanteringen av papper som skickas hit och dit får en ju verkligen att undra om det är 2015. Akuta inhopp som datatekniker mitt i faxandet gör ju inte saken bättre, men det löste sig ju också till slut. Typ.
 
Stannade och köpte mjölk på vägen hem eftersom jag fått för mig att jag både skulle göra pannkakor och baka. Det slutade med bara middagspannkaka. Jag kunde helt enkelt inte lista ut vem eller vilka som skulle kunna hjälpa mig att äta upp det hela. Ja, det hade väl kanske också lite med att jag helt enkelt inte orkade stå och hacka ihop smör och socker... och dessutom hade jag tvättstugan.
Bortförklaringar bortförklaringar!
 
Men imorgon är det fredag, vilket innebär att jag om en vecka tar en liten roadtrip till staden som alltid skiner (ikapp med Visby). Om solstaden Karlstad ska leva upp till sitt rykte behöver vi dock justera prognosen lite för nästa helg, eftersom den nu visar regn då. Men å andra sidan, det kan hända mycket på en vecka.
Ja, vi ska förstås ha helg först. I övermorgon och dagen efter det. Återstår att se vad jag hittar på då, men vädret ska ju tyvärr bli sämre...

Skriv något!

Kommentera inlägget här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0