Bortblåst

Väldigt mörkligt väder denna söndag. Det har blåst, det har regnat, det har varit sol. När jag vrider på huvudet och tittar ut nu ser jag ett delvis rosa moln.
Jag har varit promenadduktig på sistone, så jag knatade iväg även idag. Vi kan väl sammanfatta det som att jag hann tillbaka innan dagens värsta regnskur kom. Med ungefär tio minuters marginal, men det räcker ju liksom.
 
Igår var jag i Stockholm, skulle kika på en liten medeltidsmarknad som skulle vara i Kungsträdgården (nej, körsbärsträden blommar inte, men det är nära nu). Det var en väldigt liten marknad, men mysig ändå. En trist gycklare jag kände igen från Gotland. Några ambitiösa människor i medeltidskläder (och en och annan alv) och en hel del civilklädda medeltidsmänniskor (jo, de går i det stora hela peka ut många av dom...).
I övrigt vi (jag och min mor, som var med) på stan lite.
Dagen innan hade jag gjort reflektionen att jag nog är i Stockholm ungefär lika ofta som jag är i Visby...
 
Och imorgon är det måndag igen...

Skriv något!

Kommentera inlägget här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0