En, två och tre saker
Den första är Sveriges olika tidszoner. Inte för att landet har några, men jag skulle vilja införa. Det skulle nämligen ge mig en ursäkt och en förkalring till att jag alltid är så rysligt trött när jag flugit. För det är jag. Problemet är ju dock att man på 45 minuter inrikes inte passerar särskilt många tidszoner, och jet-lag är däremed inte riktigt begfogat att skylla trötthet och sånt på... Och appropå flyg så har jag inte fått något svar på mailet jag skickade till... någon, angående att gå under vingarna. Men jag frågade en flygvärdinna igen. Jag kanske redan redogjort för det här, men hon menade hur som helst att dt kan droppa saker. Ja, jo... Speciellt på vintern, när man spolar planet och vingarna med något specialgrejs för att det inte ska bli is på flygplanskroppen. Okej. Men på sommaren då? Jag tittade på Stockholm-Arlanda och mekanikern Abbe blev min räddare. Hydrualolja (är osäker på stavningen). Det kan med lite otur börja läcka. Typiskt obra. Det är tydligen jäkligt frätande också. Det förklarar varför man inte ska gå under vingen. Vad det fortfarande inte förklarar är varför det är okej att gå under vingen på Arlanda men inte på Landvetter. Läcker flygplanen bara om dom står på Landvetter?
Den andra saken är dagens föreläsning. Jag lyssnade väldigt dåligt men han med lite, även om de är obegripliga. Vad, i hela världen, är en adhoc-multiplikator? Vad innebär ett "flukturerande IF"? Och jag är student. Inte en... tja, jag har inget tryne, fyra klövar och en svans med knorr. Jag motsätter mig därför uttrycket "det kan ni böka runt i själva". Jag bökar inte. Punkt.
Den tredje saken är reklamtryck. Som fotbollsspelare har man ju varit van vid reklamtryck på matchstället, både på tröjor och shorts. Sponsorer är ganska vanligt. Tröjan placerar man det väl oftast på. På ryggen, på magen, på bröstet eller på axeln. Eller längst ner på shortsen. Det är inte så farligt. Man gillar läget, och man tänker inte så mycket på det. Vad jag däremot skulle tänka på är om själva trycket är en text. Rätt placerad spelar det kanske ingen roll, och man kanske tycker det är lustigt. Vad jag däremot skulle protestera mot, är att ha en lite... annorlunda, text, på ett kanske inte alltför strategiskt ställe. Ett företagsnamn tryckt på shorsten så att det hamnar mer eller mindre på rumpan. Om det sitter högst upp kanske det delvis döljs av tröjan. Okej. Vad jag däremot helst skulle slippa, är att springa runt med orden "FAST" och "GOD" på arslet. Där går liksom gränsen. Vad tänker man med när man placerar den texten, just där?
Den andra saken är dagens föreläsning. Jag lyssnade väldigt dåligt men han med lite, även om de är obegripliga. Vad, i hela världen, är en adhoc-multiplikator? Vad innebär ett "flukturerande IF"? Och jag är student. Inte en... tja, jag har inget tryne, fyra klövar och en svans med knorr. Jag motsätter mig därför uttrycket "det kan ni böka runt i själva". Jag bökar inte. Punkt.
Den tredje saken är reklamtryck. Som fotbollsspelare har man ju varit van vid reklamtryck på matchstället, både på tröjor och shorts. Sponsorer är ganska vanligt. Tröjan placerar man det väl oftast på. På ryggen, på magen, på bröstet eller på axeln. Eller längst ner på shortsen. Det är inte så farligt. Man gillar läget, och man tänker inte så mycket på det. Vad jag däremot skulle tänka på är om själva trycket är en text. Rätt placerad spelar det kanske ingen roll, och man kanske tycker det är lustigt. Vad jag däremot skulle protestera mot, är att ha en lite... annorlunda, text, på ett kanske inte alltför strategiskt ställe. Ett företagsnamn tryckt på shorsten så att det hamnar mer eller mindre på rumpan. Om det sitter högst upp kanske det delvis döljs av tröjan. Okej. Vad jag däremot helst skulle slippa, är att springa runt med orden "FAST" och "GOD" på arslet. Där går liksom gränsen. Vad tänker man med när man placerar den texten, just där?
Skriv något!
Trackback